آخرین اخبار
کد مطلب: 125718
امام جمعه لردگان/
امروزه کشور به وزراي جوان، کاردان و انقلابي نياز دارد
تاریخ انتشار : 1397/06/09 15:44:16
نمایش : 1289
حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: سوال نمايندگان و رفتن رييس جمهور به مجلس در مقام پاسخگويي نشان از آن دارد که نظام اسلامي، نظام پاسخگويي است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان  در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت : سفارشات امام کاظم (ع) چهار چيز است که اگر در زندگي پياده شود زندگي به خوبي مي گذرد:اول، مناجات با خدا دوم،عمومي زندگي کردند با مردم و براي کسب در آمد حلال کار کردن  سوم، رفتارومعاشرت با دوستان با کسي معاشرت کن که عيوب شما را مثل آئينه برايتان بگويد  وچهارم، تفريحات حلال .

وي، با تبريک ولادت امام کاظم (ع) بيان داشت: دوران ۳۵ ساله امامت حضرت، هم‌زمان با خلافت چهار تن از خلفاى ستمگر و مستبد عباسى بود كه در واقعه اين دوران نخستين مرحله استبداد و ظلم حكاك عباسى بود. حدود ۱۰ سال از امامت ايشان در خلافت منصور دوانيقى، ۱۱ سال در خلافت مهدى عباسى، يك سال در خلافت‌هادى عباسى و ۱۳ سال در خلافت‌هارون سپرى شد.

تاجزاد به روز تعاون اشاره کرد و گفت : اگر تعاونيها بدرستي کار کنند مثل اول انقلاب به رشد جامعه کمک خواهد شد و در قرآن نيز در اين باره اشاراتي شده  تَعاوَنُوا عَلَي البِرِّ و التَّقوي... مائده ، آيه ۲ .

تاجزاد در ادامه به سوال از رئيس جمهور هم اشاره کرد و گفت: پنج سوال از رئيس جمهور در خصوص چالش هاي اخير قاچاق کالا و ارز رکود شديد اقتصادي وپائين آمدن نرخ ريال  توسط نمايندگان در رابطه با مسائل مهم مملکت توسط رئيس جمهور پاسخ داده شد که به چهار سوال آن نمايندگان قانع نشدند و به يک سوال قانع شدند ابن سوالات نشان داد اگر اگر مسئولان رده بالاي کشور در محيطي سالم و تعاملي در باره مسائل مهم کشور بحث و گفتگو کنند اقتدار مردم سالاري ديني و نظام را نشان مي دهند.

امام جمعه لردگان گفت:  نمايندگان مي توانند از رئيس جمهور و وزرا هم تذکر و هم طرح سوال و هم استيضاح و تحقيق و تفحص کنند اين از اختيارات مجلس است .

وي در ادامه گفت : اين جلسه نشان داد که طرفين با رعايت احترام و در نظر گرفتن جايگاه يکديگر و در شرايطي که هرگونه تنش و التهاب در جلسه مي‌توانست آثار منفي بيروني داشته باشد، عملاً شأن مجلس و رياست‌جمهوري را رعايت کردند. به همين دليل و فارغ از نتايج آن مي توان گفت که مجلس و دولت يک کارنامه قابل قبولي را به‌رغم ترکيب سياسي متفاوتي که دارند در اين جلسه ارائه دادند.

امروزه کشور به وزراي جوان، کار دان و انقلابي نياز دارد

خطيب جمعه لردگان در پايان بيان داشت: بحث آمارها در اين مسئله مشهود بود آماري که رئيس جمهور درباره اشتغال دادند نشان از بحران جدي بود آمارهاي مطرح شده بر چه مبنائي در کشور و دولت شنيده مي شود آيا وقت آن نرسيده است که تغييري در کابينه دولت صورت بگيرد بخصوص در تيم اقتصادي، امروزه نياز کشور به وزراي جوان کار دان و انقلابي است .

وي به روزهاي مبارزه با استعمار توسط رئيسعلي دلواري، روز مباهله و روز شهادت ايت الله قدوسي و نزول آيه تطهير در شان اهل بيت (ع) و نزول سوره هل اتي نيز اشاراتي نمود.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس